در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ترفندهای حساب شده برای خرید کردن + نشانه های اعتیاد به خرید + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز شـما رابا ترفندهایی برای حسای شده خرید کردن آشنا میکنیم، امروز هم چنین نشانه های اعتیاد بـه خرید کردن را مرور میکنیم تا اگر شـما هم جزو کسانی هستید کـه بـه خرید کردن اعتیاد دارند بتوانید خریدهای تان را حساب شده و بـه صرفه انجام دهید و بعد از خرید دچار احساس ندامت نکنید و حسرت پول برباد رفته تان را نخورید. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.
تزئینات فروشگاه ها بـه ویژه تزئینات فصلی و مناسبتی ممکن اسـت شـما را ترغیب بـه خرید کنند. صاحبین فروشگاه ها میدانند چطور با این تزئینات توجه تان را جلب و شـما را وسوسه کنند تا اجناس شان را بخرید. رنگ هایی کـه استفاده میشوند شـما رابه وجد می آورند و حتی نحوه ی چیدمان کالاها بـه گونه ای اسـت کـه:
اغلب گرانترین کالا در مرکز قرار میگیرد و توجه تان رابه خود جلب میکند. هم چنین فروشگاه ها از رایحه های مطبوعی در فضا استفاده میکنند تا شـما را تشویق کنند مدت طولانی تری در آنجا بمانید و بیشتر خرج کنید. علاوه بر این، تحقیقات نشان میدهد با لمس کردن یک جنس، احتمال خریدن آن بالا میرود.
تحقیق جدیدی نشان میدهد وقتی مغز خریداران درگیر حفظ تعادل بدن اسـت، احتمال آنکه انها بجای اجناس گرانقیمت یا کم کیفیت، اجناسی با قیمت متوسط را انتخاب کنند بیشتر میشود.
اگر فکر میکنید کـه پوشیدن کفش پاشنه بلند در زمان خرید برایتان غیر ممکن اسـت، باید بدانید کـه این تحقیق نشان داد خرید کردن بعد از کلاس یوگا یا حتی استفاده از پله برقی هم همان تأثیر را بر خریدارها داشت.
طبق تحقیقات، مردم با کارت بانکی بیشتر تمایل بـه خرید دارند تا با اسکناس. هر چـه روش پرداخت کمتر ملموس باشد، آسان تر خرج خواهید کرد و بی شک اسکناس ملموس ترین روش پرداخت اسـت.
طی پژوهشی درسال ۲۰۱۱ مشاهده شد، شرکت کنندگان تحقیق زمانی کـه پول های قدیمی داشتند بیشتر خرج میکردند تا زمانی کـه پول های نو داشتند.
محققان پی بردند کـه مردم اسکناس های نو و تا نخورده رابه پول های چروکیده و کثیف و قدیمی ترجیح میدهند، بهمین دلیل احتمال خرج شدن اسکناس های قدیمی بیشتر اسـت.
با استفاده از شیوه ای کـه روانشناسان بـه آن «درنگ آگاهانه» میگویند جلوی خریدهای بی حساب و کتاب خودرا بگیرید. دراین روش جنس مورد نظر رابه دست فروشنده بدهید، سپس جایی دورتر ازآن بنشینید و از خودتان بپرسید:
«چرا این جا هستم؟ چـه احساسی دارم؟ بـه این جنس نیاز دارم؟ اگر صبر کنم چـه میشود؟ هزینه ی آن برایم زیاد اسـت؟ اگر این جنس را بخرم آنرا کجا باید بگذارم؟» بعد ازآن، تنها در صورتی آن جنس را بخرید کـه کاملا مطمئن شده باشید بـه آن نیاز دارید و استطاعت خریدش را دارید.
هر چـه فروشگاه های بیشتری بروید، بیشتر خرید خواهید کرد. شاید تصور کنید کـه با اینکار امکان مقایسه را بیشتر میکنید، اما هر چـه بیشتر راه بروید، احتمال بیشتری وجوددارد کـه احساس کنید تلاش هایتان استحقاق پاداش را دارند ودر نتیجه بیشتر خرید خواهید کرد.
حتماً برایتان پیش آمده کـه وقتی میخواهید چیزی بخرید مطمئن نباشید کـه آن وسیله برای خودتان یا کسیکه برای او هدیه میخرید واقعاً کاربردی اسـت یا خیر. طی تحقیقی، افراد شرکت کننده هدایایی رابه مناسبت کریسمس برای آشنایان خود انتخاب کرده و تعداد دفعات استفاده ی آنها از هدایا را پیشبینی کردند.
اما در نهایت مشاهده شد، در خصوص ۶۰ درصد از هدایا، تعداد دفعاتی کـه آشنایان ازآن هدایا استفاده کردند کمتر از پیشبینی شرکت کننده ها بود. اما در همین تحقیق مشاهده شد غریبه هایی کـه حدس زده بودند چقدر ازآن هدایا استفاده خواهد شد، تنها در ۱۰ درصد موارد، پیشبینی شان بیشتر از رقم صحیح بود.