آشنایی با خواص و عوارض مصرف زردچوبه و بارداری برای جنین و مادر

آشنایی با خواص و عوارض مصرف زردچوبه و بارداری برای جنین و مادر در سایت جسارت

زردچوبه و بارداری ، زردچوبه در بارداری ، خواص زردچوبه در بارداری ، زردچوبه در دوران بارداری ، زردچوبه برای بارداری مضر است  ، خواص زردچوبه و بارداری ، عوارض زردچوبه و بارداری

آشنایی با خواص و عوارض مصرف زردچوبه و بارداری برای جنین و مادر

زردچوبه و بارداری , خواص زردچوبه و بارداری , عوارض زردچوبه و بارداری , مصرف زردچوبه و بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه و بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه یکی از ادویه‌های بسیار مقوی و مفید برای سلامت بدن است،اما با وجود همه مزایای این ادویه هندی، مصرف بیش از حد آن می‌تواند سلامت افراد به خطر بیاندازد.

زردچوبه و بارداری

یک زن باردار باید از همه چیزهایی که در دوران بارداری مصرف می کند اطلاعات کافی داشته باشد.زیرا نوزاد می تواند مواد مضر را از طریق بدن او جذب کند. تعیین ایمنی بسیاری از اقلام، به ویژه مواد طبیعی که ممکن است مطالعات یا  ارزیابی های کمی روی آن ها انجام شده باشد،کمی دشوار است. با توجه به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند،زردچوبه هنگامی که برای تهیه غذا استفاده می شود، برای خانم باردار ایمن است. البته بهتر است در مورد هر چیزی که از مصرف آن در حاملگی مطمئن نیستید با پزشکتان مشورت کنید.زردچوبه، که به نام کورکومه لانگا نیز شناخته می شود، گیاهی است که در درجه اول در هند رشد می کند.از ریشه این گیاه در داروها و مواد غذایی استفاده می شود. گاهی نیز مکملی از این گیاه به شکل پودر، عصاره یا کپسول تهیه شده و برای درمان امراض مختلف استفاده می شود. زردچوبه و محصولات تهیه شده با آن را می توانید از فروشگاه مواد غذایی و بهداشتی تهیه کنید. درست است که این ادویه ضد التهابی است وبرای درمان بیماری های ناشی از التهاب مفید است. اما مصرف بیش از حد آن می تواند موجب درد معده و سوزش سر دل شود.

خواص زردچوبه و بارداری

مریم مرادف در گفتگویی فرمود : زردچوبه سرشار از نیاسین، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منیزیم است و دارای ماده ای به نام کورکومین است که عامل رنگ زردچوبه و آنتی اکسیدانی قوی است که باعث سم زدایی در بدن می شود.وی گفت: کورکومین موجود در زردچوبه ضد سموم کبد، ضد التهاب و ورم، ضد دردهای رماتیسمی و التهابی است.زردچوبه باعث افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون می شود و ادویه ای مناسب برای دیابتی هاست که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی عامل مهمی در پیشگیری از انواع سرطان ها می تواند باشد. این متخصص تغذیه اضافه کرد: از سایر خواص زردچوبه می توان به صفرابر، تحریک کننده ترشحات پانکراس، هضم کننده غذا، خاصیت حل کننده و دفع کننده سنگ مثانه نام برد و برای درمان التهابات لثه می توان جوشانده زردچوبه را قرقره کرد.مراداف گفت: زردچوبه یک اسید چرب بلند و شاخه دار که ضد آلزایمر است. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش چربی های بد خون می شود و ضد گرفتگی عروق است.این متخصص تغذیه افزود: زنان حامله و افرادی که به انسداد کیسه صفرا مبتلا هستند کمتر از زردچوبه استفاده کنند.
آشنایی با خواص و عوارض مصرف زردچوبه و بارداری برای جنین و مادر

زردچوبه و بارداری , خواص زردچوبه و بارداری , عوارض زردچوبه و بارداری , مصرف زردچوبه و بارداری

طبق اعلام سایت Medline Plus، زردچوبه در طب سنتی آسیایی کاربرد زیادی دارد. این ادویه برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود و  خواص ضد التهابی آن برای درمان زخم ها و کاهش علائم آرتریت مفید است.برای زنان بارداری که مشکلات هضم را تجربه می کنند، ممکن است مصرف زردچوبه یک درمان طبیعی جذاب باشد.

عوارض زردچوبه و بارداری

طبق گفته محققان وبسایت Medline Plus، هیچ مطالعه ای در حیوانات نتوانسته است ثابت کند که زردچوبه ای موجب ایجاد بیماری های غیرطبیعی در  جنین می شود.بنابراین احتمال این که جنین زنان باردار با مصرف زردچوبه به نقایص مادرزادی مبتلا شوند کم است. با این حال این محققان اعلام کرده اند که زردچوبه می تواند باعث تحریک رحم شود.بنابراین استفاده آن می تواند موجب شروع انقباضات رحم و جریان قاعدگی شود.تحریک رحم در دوران بارداری، مخصوصا قبل از رسیدن به هفته ۳۷ بارداری خطرناک است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند معتقد اند که زردچوبه برای مصرف زنان باردار ایمن است، اما تنها زمانی که به عنوان ادویه در کنار غذا استفاده می شود.بنابراین مصرف مکمل زردچوبه برای زنان باردار به عنوان یک درمان طبی و جایگزین ایمن نیست.پس اگر از مکمل این گیاه برای درمان امراض خود استفاده می کنید بهتر است باردار نشوید.

مصرف زردچوبه و بارداری

زردچوبه برای زنان باردار مفید است اما می بایست؛ قبل از افزایش مصرف زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.یکی از بزرگترین خطراتی که شما و جنین شما را در سه ماهه اول تهدید میکند آسیب های ژنتیکی است.در سه ماهه اول، شما باید از طریق یک سری از آزمایشات و برخی از داروها و مواد شیمیایی که ممکن است یک تهدید مستقیم برای جنین شما باشد را انجام دهید این موارد در برخی موارد می تواند به آسیب های ژنتیکی منجر شود. آسیب های ژنتیکی می تواند در سقط جنین، انواع مختلف از نقائص هنگام تولد منجر شود.تحقیقات پزشکی نشان داده، مصرف زردچوبه، به ویژه در سه ماه اول بارداری، می توانید جنین شما را در برابر تهدید به آسیب های ژنتیکی محافظت کند.چای زردچوبه در طول بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. می تواند موجب تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه سقط جنین شود.

آشنایی با خواص و عوارض مصرف زردچوبه و بارداری برای جنین و مادر

زردچوبه و بارداری , خواص زردچوبه و بارداری , عوارض زردچوبه و بارداری , مصرف زردچوبه و بارداری

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی مختلف است که می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه درد یا تورم در دوران بارداری کند.این ادویه همچنین داراری خواص آنتی اکسیدانی است که شما و جنینتان را در برابر هر گونه عفونت محافظت میکند و همچنین ایمنی بدن شما را افزایش دهد.همچنین در هضم مواد غذایی کمک می کند و می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه احساس پف کردن و یا یبوست کند.

عوارض زردچوبه و بارداری

اگر شما هر گونه مسائل کیسه صفرا در گذشته داشته اند از زردچوبه استفاده نکنید.اگر دچار دیابت بارداری شده اید زردچوبه مصرف نکنید در برخی موارد، خوردن زردچوبه بیش از حد می تواند موجب لخته شدن خون میشود در نتیجه، دو هفته قبل از جراحی میبایست مصرف زردچوبه را قطع یا کاهش دهید. اگر شما زردچوبه را به مقدار زیاد مصرف کنید،دچار تهوع، اسهال، سوزش سردل یا سوء هاضمه خواهید شد. در حالی که شما حامله هستید،بدن شما به دلیل تغییرات هورمونی مستعد ابتلا به سوء هاضمه و حالت تهوع است.در حالی مزایا و عوارض این ادویه پر خاصیت را مطالعه کردید بهتر از قبل از افزایش مصرف یا قطع آن با پزشک خود مشورت کنید ممکن است پزشک مصرف مداوم آن را تجویز یا به قطع آن دستور دهد.با تمام مزایای گفته شده باید اشاره کرد که زیاده وری در زردچوبه برای قلب مضر است ولی البته اگر آن را با لیمو ترش استفاده کنید اثرات مضرآن را خنثی می سازد .

آشنایی با خواص و عوارض مصرف زردچوبه و بارداری برای جنین و مادر

زردچوبه و بارداری , خواص زردچوبه و بارداری , عوارض زردچوبه و بارداری , مصرف زردچوبه و بارداری

کارشناسان مصرف به اندازه و استاندارد این ادویه را در دوران بارداری بی‌خطر می‌دانند، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند سبب مشکلاتی چون سوء هاضمه،استفراغ، دل درد و مشکلات گوارشی برای مادر شود، از آنجا که دوران بارداری یکی از زمان‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی هر بانویی است و  هرگونه مشکل می‌تواند سلامت جنین را به خطر انداخته و باعث بدنیا آمدن کودک با انواع بیماری‌ها شود،متخصصان توصیه می‌کنند زنان باردار توجه خاصی بر رژیم غذایی خود داشته باشند.آسیب های ژنتیکی می تواند در سقط جنین، انواع مختلف از نقائص هنگام تولد منجر شود. تحقیقات پزشکی نشان داده، مصرف زردچوبه، به ویژه در سه ماه اول بارداری، می تواند جنین شما را در برابر تهدید به آسیب های ژنتیکی محافظت کند.

زردچوبه و بارداری