در مورد مضرات مصرف نودل آماده اطلاعات شما چقدر میباشد

نودل,خواص نودل,مضرات نودل,نودل چینی چیست,نودل چینی برای فالوده,نودل چینی با سس سویا,نودل چینی فالوده,نودل چینی قیمت,نودل چینی چیه,نودل چینی از کجا بخرم,نودل چینی با سبزیجات

 نودل , خواص نودل , مضرات نودل , نودل چینی چیست

در این مطلب از سایت جسارت با در مورد مضرات مصرف نودلهای آماده اطلاعات شما چقدر میباشد بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

افرادی که در رژیم غذایی خود از گوشت فراوان، نوشابه‌های گازدار، غذاهای سرخ کردنی و فست‌فودها از جمله نودلهای فوری استفاده می‌کنند در معرض افزایش چاقی‌های شکمی و افزایش LDL یا «کلسترول بد» هستند.

نودل

این غذا یک غذای آماده و فوری است که به راحتی قابل تهیه است این غذا طرفداران زیادی دارد که کودکان و نوجوانان هم جزو طرفداران این خوراکی به شمار می روند بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید این غذا میتواند آسیب های زیادی به سلامتی تان وارد کند ترکیبات تشکیل دهنده آن را در این بخش مورد بررسی قرار میدهیم . این روزها بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشغله‌ کاری و نداشتن وقت کافی برای پخت‌و‌پز در منزل به مصرف غذاهای حاضری روی آورده‌اند. از میان انواع مختلف غذاهای حاضری، نودلها طرفداران ویژه‌ دارد، اما کارشناسان تغذیه معتقدند، نودلهای فوری‌ ارزش غذایی چندانی ندارند و در طولانی‌مدت به سلامت مصرف‌کنندگان، آسیب جدی وارد می‌کنند.

نودل , خواص نودل , مضرات نودل , نودل چینی چیست

مصرف نودلهای فوری بیش از دو بار در هفته سبب افزایش احتمال بروز سندرم متابولیکی می‌شود که یکی از عوامل بروز مشکلات قلبی به ویژه در زنان محسوب می‌شود.

خواص نودل

دکتر برادِن کو (Braden Kuo) از بیمارستان عمومی ماساچوست با بررسی تأثیر مصرف نودلهای فوری روی معده و مسیرهای گوارشی به نتایج جالب توجهی دست یافت. وی مشاهده کرد، رشته‌های آن حتی چند ساعت بعد از خورده شدن به همان شکل اولیه باقی می‌مانند و وارد مرحله پردازش غذایی نمی‌شوند. تأخیر در پردازش مواد غذایی وارد شده در بدن، بر فرآیند جذب مواد مغذی تأثیر منفی می‌گذارد. حتما تعجب می‌کنید اگر بدانید نودل‌های فوری حاوی مواد مغذی چندانی نبوده و در عوض در ترکیباتشان از افزودنی‌هایی نظیر ترشیو بوتیل هیدروکینون (TBHQ) استفاده شده است. افزودنی‌هایی مانند TBHQ از مشتقات نفت به شمار می‌روند و ضررهای فراوانی به سلامت بدن وارد می‌کنند.

نودل , خواص نودل , مضرات نودل , نودل چینی چیست

آیا واقعا خوردن این غذا بیش از سایر رژیم‌های غذایی متداول که روزانه خورده می‌شوند برای سلامتی ضرر دارد؟ که البته هنوز جواب قاطعی برای این سوال پیدا نشده است.

مضرات نودل

این افزودنی‌ها مواد شیمیایی مصنوعی با خواص آنتی‌اکسیدانی هستند، اما به هیچ‌وجه آنتی‌اکسیدان طبیعی محسوب نمی‌شوند. این‌گونه افزودنی‌ها را به مواد غذایی فرآوری شده اضافه می‌کنند تا با جلوگیری از اکسیداسیون چربی و روغن موجب ماندگاری طولانی‌تر ‌شوند. طبق قوانین سازمان غذا و داروی آمریکا، مقدار این افزودنی نباید از ۰۲/۰درصد کل محتویات روغن یا چربی موجود در یک ماده غذایی بالاتر برود. این در حالی است که در واژه‌نامه‌ افزودنی‌های خوراکی، این ماده با علائمی از جمله تهوع، هذیان، استفراغ، وزوز گوش و حتی غش مرتبط دانسته شده است. پژوهشگران در مطالعاتی دیگر دریافتند، خطر ابتلا به سندرم متابولیک در زنانی که به طور مداوم از نودل‌های فوری مصرف می‌کنند، به‌مراتب بالاتر است. در این مطالعه، افزایش خطر بروز سندرم متابولیک در افرادی که دو بار در هفته از نودل‌های فوری در برنامه غذایی‌شان مصرف کرده بودند، ۶۸ درصد اندازه‌گیری شد.

نودل , خواص نودل , مضرات نودل , نودل چینی چیست

نودل‌های فوری که در دهه 60 میلادی در بازارهای داخلی کره پا به عرصه‌ وجود گذاشتند یک غذای رشته‌ای فوری و اغلب تند است که در لیوان‌های یکبار مصرف و قابل بازیافت بسته‌بندی شده و در کره‌ جنوبی می‌توان این لیوان‌های نودلها را در هر مکانی اعم از کافی‌نت، کتابخانه، قطارها و هر جای دیگری تهیه و مصرف کرد.

نودل آماده

این افراد دارای علائمی مانند فشار خون بالا، HDL پایین، تری‌گلیسرید بالا و چاقی بودند. گفتنی است، این علائم در افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی – عروقی نیز نقش دارند.  نودلهای فوری علاوه بر مواد افزودنی، حاوی روغن پالم، آرد گندم، نمک، شکر، ادویه و منوسدیم گلوتامات هستند. این نودلها به دلیل داشتن ترکیبات مصنوعی، کربوهیدرات‌های تصفیه شده، فروکتوز و شکر ارزش غذایی چندانی ندارند و حاوی فیبر و مواد مغذی کمی هستند.  مصرف مداوم نودلهای فوری فرد را در طولانی‌مدت در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن، افزایش وزن، مقاومت در برابر انسولین، التهابات مزمن و بسیاری مشکلات دیگر قرار خواهد داد.

نودل